En? Wanneer is die heugelijke dag dat je je out-of-officebericht gaat aanzetten? Dat je met vakantie gaat?

Veel mensen, zelfs creatieve ondernemers, eindbazen als jij, tikken daar een saai berichtje en stijf en formeel bericht.

ZO JAMMER!

Waarom? Nou, omdat als je je wil onderscheiden en als je geen duizenden per maand hebt voor reclame, marketing, dan móet je je onderscheiden. Je wil mensen een reden geven om te zeggen: ja, ik kies voor jou.

Ik stuurde een mail naar een goede kennis van mij, een grafisch ontwerper. Leuke gast! Eigenzinnig, beetje raar.

Twee seconden later had ik z’n out-of-office reply:

Dit is zo NIET Barend.

En dat is dus jammer.

Voor ondernemers en voor iedereen die in de organisatie heel graag wil dat het wat minder stijf en formeel wordt, hier de NIET SAAIE out-of-office berichten voor als je lekker op vakantie gaat.

Titel: Wat draait de DJ? (bijna terug van m’n vakantie!)

Hallo!

Dank je wel voor je mailtje. Mijn default houding de komende 8 dagen: liggend op een handdoek aan ‘t strand. Een cocktail en een boekie. Mijn werk? Op 1054 kilometer. Heerlijk.

Jij nog aan ‘t werk? Ik ben de [datum] terug. Ik kan je niet beloven dat je de eerste bent, maar je zit zeker in de top 10. 😁

Hebben we helemaal niet samengewerkt? Zou het een goed idee zijn? Ik hoor graag van je. Ik help bedrijven en ondernemers met [concrete problemen, dromen van de klanten]

Groet, Johan

Ps. lees deze blog [link naar je laatste blog] waar je ontdekt hoe je [concrete voordelen]*

Titel: stressverlagende quotes (ben er ff niet)

Hoi!

Dank voor je mail. Ik kan ‘m niet beantwoorden tot [datum], ik ben er even niet! Ik lees [favoriete boek] En neem een nipje van mijn (alcoholvrije) cocktail. Wat een namen bedenken ze ervoor! Ik drink nu een Motherfocker Orange! (nee, hoor, zelf bedacht die naam) Frog Warm Wonder. Zou ook een mooie naam zijn.

Heb je een vraag of iets waar je niet uitkomt? Ik kom er na mijn vakantie op terug. Nee, maar echt, echt.

Voor nu mijn favoriete stressverlagende quotes:

Gras gaat niet harder groeien door er aan te trekken

Niemand dacht dat het zou kunnen lukken, totdat er iemand langs kwam die dat niet wist

Geen mens is gedoemd te blijven wie hij is – Grunberg

Tot later,
Johan

Titel: je saaiste mail ever

Hé,

Dit is op zeker het saaiste out-of-officebericht dat je krijgt deze zomer. Ik ben namelijk helemaal kapot en door mijn ideeën heen. Het is op. Ik kan alleen nog ademhalen en eten. Al die klanten, waaronder jij, kosten zoveel energie, ik kan niet meer.

Grapje? Ja, tuurlijk! Jij bent mijn favoriete klant, leuker heb ik nooit gehad! Ik ben terug op [datum].

Tot dan,
Je duurste pain in the ass,
J.

Titel: ik ben boeken aan ‘t eten

Hallo lezer!

Dit is een automatisch bericht! Ik ben even met vakantie. Op dit moment zit ik waarschijnlijk ergens in de natuur een boek te lezen.

Op dit moment zit ik in een boek van Russ Harris, fascinerend over hoe we pieker en wanhopig proberen gelukkig te zijn.

Groet, en laat je me op 13 juli weten welk boek jij leest? Dan ben ik terug. Leuk!

J.

En tot slot voor iedereen die van spelen en raar houdt. Raar. Raar. Hou jij van raar? Ik hou nu al van je.

Titel: Waarom ik bijna niet kan wachten

Lieve klant,

Ik wandel door een bos. Of over een strand. Dichtbij huis enzo, allemaal veilig.

Thanks voor je mail.

Op [datum] leg ik mijn Macje weer op mijn bureau, schuif ik mijn stoel aan en hoop ik één ding: dat jij me gemaild hebt. Ik weet nu nog niet dat mijn wens uitkomt. Gek idee.

Eerlijk zijn? Ik kan bijna niet wachten. Maar ik ga ‘t toch doen. : ))

Groet, Johan

 

Dat waren ze!

Ga je je tekst aanpassen?

0 0 stemmen
Artikel waardering
Deel dit met jouw vrienden
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Videotraining: Zo schrijf je een onweerstaanbare Over mij pagina

Ben jij die creatieve zelfstandig expert of consultant? En wil je met je EIGEN trainingen of ander aanbod meer klanten aantrekken? Dan heb je een sterke website nodig. En je moet jezelf laten zien in je merk. Welkom bij Club Lekkere Teksten. Waar we bloedserieus zijn over humor in je marketing. 

Download de videotraining waarin je drie tips krijgt over hoe jij een overtuigende (en onderscheidende) Over mij pagina schrijft. En je bent meteen lid. Van de Club!

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software