Professioneel, persoonlijk en prettig: Lekkere teksten voor jouw website

Het is hoogtijd voor nieuwe webteksten voor jouw bedrijf. En nu zit je te zoeken naar die ene tekstschrijver die jou (jullie) kan helpen met het schrijven van jouw teksten. Die ene die echt past.

Hallo, ik ben Johan en je vermoedde het al: ik ben tekstschrijver.

Hier lees je waarom, en óf ik de beste keuze ben voor jou. Ik zal zo helder mogelijk zijn in wat ik wel en ook wat ik niet doe, fijn toch?

Ik geloof dat je online, met je tekst op je website mensen al direct kan raken. Ik geloof dat je met de goede woorden mensen binnen een minuutje of twee kan laten weten wat je exact doet en ook hoe je dat doet. En ook wie jij (met al je collega’s) bent. Ik bedoel: wat voor type jij bent, samen met je collega’s, naast natuurlijk Heel Erg Professioneel En Vakbekwaam.

 

Als je helder bent in wat je doet, welke probleem, of welke problemen je oplost én je vertelt dat met enthousiasme en warmte en met jullie persoonlijkheid, dan inspireer je echt. Dan verleid je en raak je mensen in het hart.

Zodat mensen na een paar minuten niet alleen weten, maar ook voelen:

‘JA! Dit is wel echt te gek voor ons!!’

We gaan dus natuurlijk voor optimaal verleiden en inspireren, je wil nieuwe klanten, snap je, maar wel zonder bullshit te verkopen. Ik bedoel: geen loze beloften als ‘met deze methode ben je binnen drie dagen voor altijd gelukkig! Oh en ook nog steenrijk! En wil iedereen met je naar bed!’ Echtheid is voor mij superbelangrijk.

Net als persoonlijkheid: op je website is snel duidelijk dat jullie leuke en warme en betrokken mensen zijn. Professioneel en prettig. Goed en stiekem ook nog best grappig (je verwacht het niet in jullie branche een beetje humor, maar jullie doen het.) Ik geloof in al mijn cellen (en in mijn endeldarm!) dat we allemaal mensen zijn, van vlees en bloed. Dat mag je best laten zien, sterker: ik geloof dat je dan pas écht contact maakt. Niet als je in één of ander korset… ik bedoel pak met een streng gezicht naar de lens kijkt en verder totaal onbegrijpelijke teksten hebt. Zijn jullie veel te leuk voor.

Goed. Volgens mij is het helder. Gaan we verder naar wat ik voor je doe. 

Voor jouw bedrijf als dienstverlener, want daar richt ik me met name op, zijn drie pagina’s het belangrijkst:

De homepage, de over mij (of over jullie) pagina, de verkooppagina.

Met deze drie pagina’s weet je klant meer dan voldoende om z’n eerste move te maken: zich inschrijven of contact op te nemen.

We schrijven samen de homepage, de over mij pagina en twee verkoop of landingspagina’s. (heb je meer diensten, dan snap je de formule en – hoe fijn – schrijf je daarna je eigen verkooppagina’s.)

We doen dit dus samen, jij weet alles inhoudelijk over je bedrijf, ik weet hoe ik het moet opschrijven. We doen het live of via Zoom, maar het eerste dagdeel live is wel geze… een heel goed idee.

We zijn hier drie dagdelen mee bezig.

Voordat we aan de slag gaan heb ik al een stel vragen voor je in een Google Docs die je al veel ideeën geven en ook aan het denken zetten over jouw bedrijf, je precieze positionering, misschien toch een nieuwe gedachte over je ideale klant. Aan de hand van de antwoorden die je gewoon in ‘t klad hebt geschreven hebben we stiekem al een hoop teksten! Ha! Zolang jij niet door hebt dat het voor het echt is, kun je zelf ook ineens schrijven! HA! (oh nu alles verklapt.)

Hoe dan ook: drie dagdelen schrijven we je webteksten en een paar dingen krijg je er vanzelf zonder meerprijs bij:

  • drie tot vijf goede ideeën voor gratis weggever: de manier om mensen op je maillijst te krijgen. Dit kun je daarna zelf uitwerken, creatieve concepten die je klant aanspreken en interesseren. (kan ook bijvoorbeeld een gratis videoreeks zijn, ik roep maar wat! Net als straks tijdens het schrijven)
  • vijf tot zeven blogideeën.

De drie dagdelen denken we de constante tijd vanuit de behoefte en het gedoe en de vragen van jouw klanten en van daaruit verzin ik tijdens het schrijven makkelijk nieuwe ideeën. Zo ben ik, weet je!

Dus, kortom:

Na onze samenwerking heb jij in Google Docs:

Je homepage, je over-mij pagina, twee verkooppagina’s en drie tot vijf ideeën voor een gratis PDF op je website en vijf tot zeven blogideeën.

Goed. Dan nu tijd voor een testimonial! Komt-ie:

 

 

//

Jij schrijft echt briljant. – Veronique, Businesscoach

//

Nice, toch?

We doen er nog ééntje.

//

Johan heeft samen met mij een levendige, pakkende, catchy tekst geschreven. Echt een aanrader. Annemarie, coach

//

Wie ben ik?

Ik ben Johan Stevens, tekstschrijver. Ik schrijf en vertel verhalen en ook het verhaal van een dienstverlener als jij - wat vaak wat lastig is uit te leggen - weet ik simpel en helder (en heerlijk) uit te leggen.

Naast dat ik al jaren schrijf heb ik ook veel ervaring in het bedrijfsleven als acteur en trainer in trainingen rond communicatie en leidinggeven. Deze ervaring zorgt dat ik me makkelijk kan verplaatsen in allerlei groepen mensen en ook veel verschillende professionals ken.

Mijn onderscheidende vermogen zit 'm in het echt persoonlijk maken van teksten zodat de lezer heel snel een band met jou en je bedrijf voelt en natuurlijk - had je al gezien - hou ik van een grapje. Daarmee maak je contact, ook als senior eindbaas controller executive financeel expert.

Ik schrijf voor onder andere:

 

Veelgestelde vragen:

Als ik niet tevreden ben, is er dan een geld-terug mogelijkheid?

Nee, dit is er niet. Schrijven is een creatief proces en het schrijven van je webteksten doe ik juist samen zodat meteen helder hebben: dit past, dit klopt, dit voelt goed. Anders zoeken we een ander woord, of een nieuwe zin.

Als ik me om welke reden niet aan de afspraken kan houden, ik word ziek of wie weet wat het leven brengt, dan krijg je natuurlijk wel je geld terug.

Kan ik voorbeelden zien wat je hebt gedaan voor opdrachtgevers?

Nee, hier staan ze niet. De reden? Opdrachtgevers denken achteraf vaak nog: ik verander dat zinnetje? En daar doe ik toch een ander voorbeeld. En dat is hun goed recht en helemaal prima. Maar daardoor is het natuurlijk niet meer echt van mij. Soms wordt er toch ook een grapje uit gehaald. En dat is nu juist wat het zo van mij maakt. Als je wil kan ik in het kennismakingsgesprek namen van opdrachtgevers geven, pas de problem.

Het leeuwendeel zijn advies en trainingsbureau's tot nu toe. En ik heb in 2022 een aantal maanden geschreven voor een bank, daar deed ik interne communicatie. Met name mijn concept voor een reeks artikelen waarin collega's een tip van de dag gaven is echt iets dat bij mij paste. Persoonlijk en menselijk.

Ik heb al contact met een vormgever. Of moet ik eerst teksten hebben?

Ik raad je aan om eerst de teksten te hebben. Anders moeten we ineens heel andere - vaak vooral kortere teksten - maken omdat er toevallig een plaatje op links staat. Ik werk volgens een eigen methode, een formule voor de drie pagina's, een homepage is al minstens 300 woorden bijvoorbeeld en als je bijvoorbeeld een diepzinnige spreuk op de homepage wil, bereid je al voor: die gaat er af. Snapt nooit iemand die diepzinnige spreuken. Eerst teksten, echt! Je kunt niet iets niet vertellen omdat er een plaatje stond, dat is stom.

Ik ben geïnteresseerd!
Top.

We maken in een gesprek van 20 minuten kennis, via Zoom.

Zo maken we samen een goede beslissing of dit pakket voor jou nu 't beste is.

 

//

Ik heb hardop gelachen om je blogs. Jennifer 

//

Van de eerste blog die ik publiceerde op LinkedIn heb ik meteen een klant gekregen. Mijn klant herkende zich in de situatie en benaderde me voor een kennismakingsgesprek. - Josse Dorleijn

//

Johan schudt de tekst zo makkelijk uit z'n mouw. Hij leeft zich zo goed in, in mijn klant, zodat elke zin wordt omgetoverd tot een prachtig stukje tekst. Heel blij mee! - Vivianne - Mailbox Master. 

//

Investering

Je investering voor dit pakket 3350 euro ex btw.

Afspraken
Je betaalt voor we starten 50% van het totaal bedrag en voor 't einde van de week waarin we werken het 2e gedeelte.

We hebben een afspraak, een 'go!', als we die redelijkerwijs hebben gemaakt. Dus als we aan de telefoon tegen elkaar zeggen: Ja, nou, tof, klinkt allemaal goed, we gaan ervoor' dan hebben we een afspraak. We gaan dit per ommegaande dan ook nog via mail bevestigen, maar als je daarna alsnog bedenkt, dat mag, dat kan, maar dan reken ik 1750 euro als het binnen een week voor de datum is en 750 euro als het langer daarvoor is. Ja, ik bedoel: ik heb het nu een paar keer meegemaakt dat mensen zeiden ja, tof, volgende week donderdag, helemaal zin in, oh, nee, toch niet. Zo werk ik niet.

 

Mijn favoriete quote, in moeilijke en makkelijke tijden: : )

‘You’d better be hated for what you are, then to be loved for what you’re not.’

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Stukjes van Stevens

Je bent lekker bezig. Je wil er wat van maken. Onrust in je kont. En dan… valt het tegen. Zit iemand je in de weg. Zit je jezelf in de weg. Heb je gewoon pech. 

Daarover gaan mijn stukjes. Over jezelf in de weg zitten en irritante mensen. Want ik wil er wat van maken. Ondanks dat het ingewikkeld is. En stom. En raar. En heel grappig. Het leven dus. 

Oh, en ik ben niet je goeroe. Nee, joh! Dan weet je dat. Vind je dat de opluchting van de dag? Meld je dan aan voor de Stukjes van Stevens.

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software