Natuurlijk wil iedereen met een website meer bezoekers op deze website. In deze blog leg ik je uit hoe ik dat voor elkaar kreeg en weg: een hoop bezoekers. Natuurlijk wil jij niet alleen webbezoekers maar ook mensen die dan iets kopen of een andere actie ondernemen en hoe je dat voor elkaar krijgt beschrijf ik ook.
In mei 2022 schrijf ik een blog met de titel Mijn 7 Favoriete Linkedin Ergernissen. Daar zijn tot nu 22 duizend lezers op af gekomen. Ook heb ik er een aantal klanten aan overgehouden. Laten we ons concentreren op het krijgen van die bezoekers. Of mensen tijdens hun bezoek iets kopen of iets anders doen dat is echt een ander onderwerp. Tip ik wel aan, maar het gaat om de reuring.
Wat maakte dit nu een succes?
De titel van de blog is compleet helder. Je weet waar het over gaat en tegelijkertijd weet je nog niet welke ergernissen ik benoem.
Dat is dus belangrijk en daar heb ik flink op geoefend de laatste jaren: titels maken, schrijven die én nieuwsgierig maken en die de relevante mensen aantrekken.
Daarnaast resoneert het dus als een malle. Eigenlijk alles wat met ergernissen te maken heeft. Want zo zijn we als mensen: we kunnen verliefd worden op mooie dingen, fijne gesprekken, we hebben allerlei verlangens, maar ook zat ergernissen.
Daarnaast plaatste ik de blog op LinkedIn zelf. Alle posts op Linkedin óver LinkedIn werken goed. Want 100% doelgroep.
Daarnaast vonden mensen de post naast herkenbaar heel erg grappig. Zo grappig en raak dat mensen graag reageerden. En dan gaat het hard: meer dan 1000 likes op de post een jaar geleden en nu nog eens zo’n tachtig in de 2023 versie.
Een andere hit van een lange tijd geleden was een post over de tone of voice op websites. ‘Het Ultieme Antwoord op De Vraag: ‘zeg je u of zeg je jij op je website.’
Ook hier is het direct duidelijk waar het over gaat, maar wat het antwoord is weet je niet. Mensen die veel met websites bezig zijn, of met marketing of met hun onderneming laten groeien zijn geïnteresseerd in de blog.
Dan de blog zelf.
Mensen willen vermaakt worden. Echt. Het is zeker een goed idee om je kennis te delen. Om te laten zien wat jouw visie is, wat tips te delen. Als mensen dat lezen kan het goed zijn dat ze voelen: oh, ja, dat voelt goed! Dit is top. Dat maakt de kans groter dat ze zich inschrijven of je mailen.
Maar als je wil opvallen is een goede grap fijn.
Ook meer website bezoekers voor jouw bedrijf of winkel? Ik ben je partner in creatieve content, jouw personal stukjesschrijver en in house cabaretier.
Twee stappen zijn mogelijk:
Boek nu je Humor Ontdekkingszoomgesprek. (ik kan even geen betere naam verzinnen, ik ben gewoon een mens, snap je?)
Voor 97 euro (ex btw) gaan we in drie kwartier samen ideeën verzinnen 100% gericht op jouw business, aanbod, verhaal. Content ideeën voor social media of voor blogs. Stukjes van de stukjesschrijver dus.
Klinkt goed, laten we dat doen.
Wil je eerst even kijken of je mij echt een soort van grappig vindt? Vraag dan mijn portfolio Soort van Grappig aan! Een mailtje en je hebt ‘m. [su_button url=”http://eepurl.com/dkEoJH” target=”blank” background=”#ff7574″ color=”#ffffff” size=”12″ center=”yes” icon_color=”#ff7574″ text_shadow=”0px 0px 0px #000000″]Ja, ik wil weten of je een soort van grappig bent.[/su_button]
(na een week krijg je één mail met een voorstel om te bellen.)
No comment yet, add your voice below!