Photo by Samuel Zeller on Unsplash

Stuur jij regelmatig een nieuwsbrief naar je klanten?

Dan ken je dit gevoel vast: je drukt op send en je kijkt een uurtje later of er al reacties zijn. Je hebt met het zweet op je voorhoofd zitten tikken. Je was opgetogen en met een glimlach wacht je af. Gespannen ook.

En diezelfde avond, na het eten kijk je in je mail. Shit. Vijf uitschrijvingen, geen reacties en überhaupt niet zoveel geopend als je zou willen.

Terwijl je er zo’n goed gevoel over had! #fockit

Wat kan er aan de hand zijn? Hebben de mensen een hekel aan je?

Meestal niet. Maar je kunt het altijd even navragen.

Een fout die ik nog best vaak zie is dat de titel van de mail slecht gekozen is.

En dit is wel het dieptepunt: Nieuwsbrief nr 2. (of natuurlijk nr 13, of 18.)

Wat is hier niet goed aan? Als mensen het woord nieuwsbrief zien zoeken ze naarstig naar de uitschrijfbutton. Het woord nieuwsbrief is in diskrediet gekomen. Niemand wil een nieuwsbrief!

Overweeg dit: Ken jij mensen die ‘s nachts om half 4 wakker liggen met de gedachte: ik wil een nieuwsbrief. Ik moet een nieuwsbrief. Ik word helemaal gestoord als ik morgen geen nieuwsbrief heb! ‘Wacht, ik ga alvast mijn bed uit om te kijken op mijn mobiel of de nieuwsbrief er al is!’

En zie je het voor je dat jouw klant dan op z’n blote voeten (en verder ook geheel nakend) door de woning stiefelt op zoek naar de mobiel?

Dromen en Angsten

Nee, dus. Een business hebben die werkt draait om de dromen en angsten van je klant. Waar piekert je klant over? Waar maakt zij zich zorgen over? Of waar fantaseert ze over?

Dat heb ik vaak in de nacht: dat ik dan wakker word en helemaal hyper word van een idee. En dat idee dat brengt mij… aandacht, eindelijk succes, een compliment van mijn vrienden… Snap je wat ik bedoel? Ik droom van succes, complimenten en dat er in een café slipjes naar mij gegooid worden. En ook droom van iemand die eens een week voor mij wil koken. Dat lijkt me zo fijn!

Als je exact weet waar je klant van wakker ligt én waar zij van droomt maak je een mail rond die angst en dromen. Zodat zij daar verder mee komt. En de titel sluit daar op aan.

Wat heb ik er aan?

Het belangrijkste dat vaak wordt vergeten is het directe voordeel voor de klant, voor jouw klant. Dan lees ik bijvoorbeeld: ‘Heb jij gedoe in je team? Lees dit!’

Het goede is dat in deze titel de doelgroep zich kan herkennen. Nog prikkelender is als je ook in de mail een voordeel voor jouw klant beschrijft.

‘Heb je gedoe in je team en wil je snel meer betrokkenheid? Drie tips voor jou!’

Prikkel dus je lezer! Hoe kwam je bijvoorbeeld op het idee om deze blog te lezen? Precies, omdat je wist dat het misschien wel nuttig voor jou kon zijn en dat wist je door de titel.

Ik wens je veel succes! Jij hebt een verhaal dat gelezen moet worden. Daar doe je al je harde werken voor.

Meer hulp nodig met onweerstaanbare copy schrijven zodat jij meer klanten aantrekt en ook nog echt leuke? Download gratis: Vijf Heerlijke Tips Voor Onweerstaanbare Copy.

0 0 stemmen
Artikelbeoordeling
Deel dit met jouw vrienden
  •  
  •  
  •  
  •  
  •  
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Stukjes van Stevens

Je bent lekker bezig. Je wil er wat van maken. Onrust in je kont. En dan… valt het tegen. Zit iemand je in de weg. Zit je jezelf in de weg. Heb je gewoon pech. 

Daarover gaan mijn stukjes. Over jezelf in de weg zitten en irritante mensen. Want ik wil er wat van maken. Ondanks dat het ingewikkeld is. En stom. En raar. En heel grappig. Het leven dus. 

Oh, en ik ben niet je goeroe. Nee, joh! Dan weet je dat. Vind je dat de opluchting van de dag? Meld je dan aan voor de Stukjes van Stevens.

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software