Nooit meer saaie webteksten.
Hoe fijn zou het zijn als jij binnenkort een website hebt, met teksten waar je helemaal achter staat.
Trots op je eigen bedrijf, op je idee en hoe je het daar vertelt. Overtuigend. Met flair. En ook nog zo her en daar fijn luchtig. Precies zoals jij bent. Zoals jullie zijn.
Dat het overtuigend is en de kans veel groter dat klanten gaan reageren. ‘Hai, ik was op je website, heel fijn verhaal, ik wil graag kennismaken.’
Misschien heb je de afgelopen periode zelf een paar middagen teksten van je website geschreven en als je daar een beetje buikpijn van kreeg: je bent niet alleen. Je hebt een bedrijf dat staat als een huis, zeker wel, en je klanten die zijn leuk – mag altijd meer – maar op papier wil je dit ook zo sterk hebben. Je doet jezelf te kort met een saai en wollig verhaal. Humor is in jouw manier van werken zó vanzelfsprekend.
Hallo, ik ben Johan. Ik help je.
Over één minuut weet je of wij een match zijn of ik je kan helpen.
Ken je me al en wil je meteen een zoomtelefoontje inplannen? Kan ook, klik hier.
Dit maakt de websiteteksten van een trainer of adviseur of dienstverlener overtuigend.
Ik ga er van uit dat jij adviseur of consultant bent, of dienstverlener, je lost GEDOE op van je klanten. Ze willen iets heel graag. Ze zitten ergens mee. Ze hebben een probleem.
In dat geval is het superbelangrijk dat je glashelder bent op je website. Ik bedoel: je verkoopt geen wattenstaafjes of mayonaise, het is net wat ingewikkelder uitleggen. Dat kan toch echt heel helder.
Het is niet gek dat dat zelf niet lukt, je zit er dan toch te dicht op.
Jij kent je business, je branche en de taal zo goed, de vertaling naar een helder verhaal die jouw klanten begrijpen valt vaak vies tegen. Tipje van de sluier: zoals jouw klanten met vrienden praten over hun gedoe, dat is uiteindelijk de tekst die je op je website wil. In normale taal, in menselijke taal. En heerlijk concreet. Je ziet het meteen voor je.
HUMOR.
Daarnaast moet je website humor hebben.
Ik begrijp dat je geen komediant bent. En ik begrijp helemaal dat je wil dat mensen voelen dat jij serieus bent. De expert. Maar ik weet dat jij in het echt met klanten en collega’s veel humor gebruikt. JA! Zo bén je gewoon. Zo maak jij contact, naast dat je warm en betrokken bent en soms wat direct. Geen gelul om de hete brei heen.
Je website moet persoonlijkheid hebben, zodat mensen online al een beetje fan kunnen worden. En ook omdat al je concurrenten het niet durven.
Al is het dat je op je homepage een heel klein grapje maakt: ik geloof dat in met heel mijn hart en ziel. Het maakt een tekst levendig en je zet de toon:
‘Met mij werken is ook nog eens leuk. Naast dat ik en mijn collega’s de expert zijn en hartstikke veel ervaring hebben.’ Zonder dat je dat dus letterlijk zegt, want dat is een beetje awkward.
Tot slot (of misschien ten eerste??!) is het belangrijk dat mensen zich herkennen in jouw verhaal.
Essentieel. Je wil dat mensen na een zin of vijf voelen: oh, my god. Ja, ja, ja. Jeetje. Dit is zo herkenbaar. Ik stuur het meteen door naar mijn compagnon. Dit is zo mijn situatie. Oh my god.
Wie ben ik?
Ik ben Johan Stevens en met name gespecialiseerd in de webteksten van dienstverleners als jij. Je bent van jezelf al heel leuk en ja, zeg, natuurlijk is humor een onderdeel van wie je bent en hoe je met mensen omgaat. Tuurlijk! Logisch.
Ik ben jarenlang cabaretier geweest, mijn specialiteit is het ijs breken, in het echt, in het leven, maar dus ook in teksten. Ook heb ik als communicatietrainer en acteur heel veel bedrijven van binnen gezien. Alles rond persoonlijke ontwikkeling en communicatie: ik weet er inhoudelijk ook veel van.
Ik schrijf naast webteksten met liefde columns over dit maffe, moeilijke en ook grappige leven. Ik schreef voor Het Parool, ik schrijf voor Frankwatching en op mijn eigen website had ik 40.000 bezoekers met mijn columns.
Mijn Supercopy Powerhour vinden mensen fijn omdat het zo simpel en snel blijkt te kunnen: goede webteksten schrijven.
Belangrijk: ik ben er speciaal voor 100% zweefvrije trainers en adviseurs. Jij bent het met mij eens dat er in de trainers wereld helaas ontzettend veel totale flauwekul wordt verteld. Wij zijn graag evidence bases, of op z’n minst is jouw visie gestoeld op common sense. (voorbeeld: communicatietrainingen waarin wordt verteld dat open vragen heel vaak een goed idee is, is misschien niet wetenschappelijk maar wel volkomen logisch. En chakra’s: die bestaan gewoon niet.)
Zo heb jij voor einde volgende week webteksten die zorgen voor meer aanvragen en aanmeldingen.
Stap 1: we maken kennis via videobellen
Stap 2: Hebben we een yes? Jij krijg een document met een aantal vragen, kost je 25 minuten om in te vullen. Het fijne: je denkt zelf al na over je website, je bedrijf, de favoriete klanten. Andere voordeel: ik weet waar je voor staat, wie je bent.
Stap 3: we hebben twee ochtenden geprikt en let us go! Koffie erbij, tikken. Via Zoom (Sessions in mijn geval) en via Google Docs.
We schrijven vier pagina’s binnen dit pakket:
Een homepage is nodig voor een eerste entree en om die aandacht meteen goed te pakken.: Hallo, dit ben ik, herken je deze problemen, dan kan ik je helpen. Mensen weten exact wat ze kunnen verwachten, wat je biedt, waar je voor staat.
Een aanbodpagina laat jouw dienst zien in volle glorie. Veel adviseurs en trainers hebben meer diensten, dit pakket is inclusief twee diensten/ aanbodpagina’s. Wat we doen is jouw aanbod op een wervende en vooral ook authentieke manier neer zetten. Ja, we gaan natuurlijk voor een pagina die veel omzet oplevert, maar jij en ik houden niet van neppig gedoe en ook niet zo van schreeuwerig. Dit is een te gek, uniek, superbijzonder aanbod. Ja, daar houden we dus niet zo van, om het zo te zeggen. (is het wel, kuch)
En je over mij pagina: de pagina waar je mensen die klik laat voelen met wie jij bent, waar jij absoluut in gelooft en natuurlijk waar mensen ook kunnen zien: ha, deze persoon weet wat hij ‘t over heeft. In het vragenformulier zitten veel vragen en daaruit bouwen we de over mij pagina.
RESULTAAT: Je voelt je trots op je website, je voelt ‘JA! Dit is mijn/ons verhaal.’ En je voelt je opgelucht dat die klus geklaard is.
Wat zeggen anderen?
‘Hardop gelachen om je blog!’ – Jennifer
‘Je schrijft echt briljant.’ – Veronique
‘Ik ben het inhoudelijk niet helemaal eens met je stuk, maar: geweldig geschreven.’ – Marcel
‘Johan heeft met geholpen de bulshit over boord te gooien en gewoon te schrijven.’ – Joost
Wat kost dat?
Het schrijven van je webteksten doen we in twee ochtenden van elk zo’n 3,5 uur.
Naderhand mag je me nog een maand lang van alles en nog wat vragen via mail en telefoon. Nazorg, ik ben op werkdagen beschikbaar.
Heb je nog een kleine vraag over een kort tekstje om je gratis weggever te promoten? Twijfel je over een post op LinkedIn? Heb je een blogje? Natuurlijk op basis van redelijkheid, je nieuwe boek tegenlezen lukt net niet. ; )
Je investering hiervoor 2297 euro
Heb je meer verschillende diensten, dus ook nog één of meer dienstenpagina’s nodig? Dan betaal je per extra pagina 375 euro.
Je betaalt voordat we beginnen de factuur.
Wat als ik niet tevreden ben?
Gaan we aan de slag en merk je na een uur dat we toch helemaal niet op hetzelfde spoor zitten? Dan mag je nog zeggen dat je het toch niet wil. Krijg je 2000 euro terug.
Maar vooral raad ik je aan: kijk goed naar wie ik ben. Als je echt geen grapjes wil, als je de hele tijd denkt ‘het moet wel echt serieus en professioneel’ en je hebt niet het vertrouwen dat een losse stijl voor jou veel beter werkt dan raad ik je een andere schrijver aan.
Tot slot. Tegen deze klanten zeg ik nee:
Een match, jij vindt het belangrijk, ik vind het ook belangrijk.
Ik ben geen specialist in chakra’s, law of attraction en homeopathie enzo. Een ander helpt je vast beter en sowieso met meer plezier. Ik vind chakra’s stom. Je werkt 100% zweefvrij. Als dit een grappige manier vindt van het zeggen: we zijn denk ik een match. Als je nu denkt ‘huh, chakra’s zijn heel wetenschappelijk: check je bronnen.
Doe je iets met voeding? Als je de Gezondheidsraad volgt en de algemene wetenschappelijke consensus: ik help je graag.
Interesse:
Stuur me een mail en we plannen een kennismakingszoom in.
Mijn favoriete quote, in moeilijke en makkelijke tijden: : )
‘You’d better be hated for what you are, then to be loved for what you’re not.’