Ben jij die zelfstandig adviseur of trainer en bezig met je webteksten?
En zoek je een antwoord op de vraag wat er nu eigenlijk nodig is voor overtuigende webteksten? Wil jij dat je website ook echt aanvragen oplevert en heb je een eigen (online) aanbod?
Dan heb ik hieronder zeven vragen en je weet hoe goed je op stoom ben.
- Gaat jouw homepage over de problemen van je klanten? (bij ja: 2 punten)
- Zijn de problemen die je daar hebt opgeschreven lekker specifiek? (bij ja: 2 punten)
- Schrijf je in de taal van de klant? Toelichting: veel trainers kennen heel goed ’trainers’. Dat is een taal, zoals Duits en Sloveens. : ) Maar dat is niet altijd de taal van de klant. Schrijf echt in de taal van jouw klant, ook al vind je dat spannend. (bij ja: 3 punten)
- Begin je de verkooppagina met de problemen, de zorgen of de dromen van jouw klanten? (bij ja: 2 punten)
- Leg je daarna uit wat het programma is? (bij ja: 2 punten)
- Sluit je de pagina’s af met een heldere call to action? (bij ja: 2 punten)
- Schrijf je je over-mij pagina vanuit jezelf, dus niet plots vanuit derde persoon enkelvoud (bij ja: 2 punten, bij nee, ik schrijf het plots heel erg vreemd vanuit de derde persoon enkelvoud meteen 300 euro overmaken naar Kika en een week voor straf vroeg naar bed. Potverdorie zeg, helemaal gek geworden?)
- Voelen de mensen dat je naast heel goed ook nog grappig bent, heb je een beetje, al is het een beetje humor op je website (bij ja: 5 punten)
In totaal kun je dus 20 punten krijgen. Scoor je boven de 15? Dan heb je mijn hulp niet nodig. Heb je toch nauwelijks aanvragen via je website? Dan kunnen we meteen een Supercopy Powersessie doen.
Minder dan vijftien punten?
Stuur mij een mail en voor 27 euro ex btw geef ik een uitgebreide webtekstenreview. Beter bekend als mijn webtekstensafari!
Mensen die deze hebben gekregen reageerden als volgt:
‘Wauw, wat een fijne mail en je hebt helemaal gelijk.’
‘Doe je goed zeg!’
‘Top, laten we even doorpraten, ik wil wel even een videokoffie doen.’
‘Ja, ik wist dat er iets niet goed zat, superfijn, dank voor de leuke mail.’