Als jij met jouw bedrijf wil opvallen in de markt moet je iets slims verzinnen. Saaie content en communicatie, dat gaat niet meer werken.
En daarbij: je wil het niet! Je wil geen duf verhaal. Die zie je al die hele dag op Linkedin. Je ergert je suf. Je wil anders. Verrassend. Persoonlijk. Dat het raakt.
Waar goede copy en content aan moeten voldoen? In mijn bescheiden mening:
✅ Copy en content moet écht contact maken met je lezer. Het moet raken. Het moet zo geschreven zijn dat het voelt alsof je echt met je lezen praat.
✅ Op jouw website en je andere content moet de persoonlijkheid er vanaf spatten. Als je jezelf laat zien kunnen mensen een connectie met je voelen. Dat betekent dat je… ja, duh: jezelf bent. Dat je dingen deelt die je fantastisch vindt en vreselijk. Allebei. Ik bereikte meer dan 24.000 bezoekers op mijn website met ‘anti-stukjes’ bijvoorbeeld de Zeven Favoriete LinkedIn-Ergernissen
✅ je lezer, die ideale klant met geld, die moet zichzelf helemaal herkennen. Dat doe je door concrete teksten te schrijven. Door op die manier tot de verbeelding te spreken.
Dit zijn nog maar drie kenmerken, maar pas je dit goed toe, dan ben je al verder dan 90% van je concurrenten.
En ik vergeet nog een heel fijn kenmerk van copy en content die bindt en boeit en wat maakt dat je groeit: het is licht, met een klein grapje.
✅ Met een gram zelfspot maak je jezelf instant benaderbaar, als één van je lezers.
✅ met humor breek je het ijs. Wel eens een date gehad waar het ijs niet gebroken werd? Dat was een moeilijke date en het werd GEEN broeierige nacht. Jammer.
Wie heeft ooit gezegd dat zakelijke webteksten van bijvoorbeeld een hypotheek adviseur of een tandarts of coach niet ook een grammetje grappig mogen zijn?
Wel eens een sollicitatiegesprek gevoerd zonder dat er een klein grapje was? Had je nog zin in de baan? Of zin in de sollicitant?
Ik ben de expert in Nederland die jou hierbij kan helpen. Humor zonder dat het schijtlollig wordt. Humor en dat het ook nog professioneel is. Ik zorg dat jouw teksten exact zo leuk zijn als dat jij in het echt bent.
Als je de tips tot nu toe fijn vindt, dan heb ik een volgende stap voor je.
Zo ziet humor eruit: smaakvol en subtiel.
Ik heb een uitgebreide PDF voor je gemaakt. Het is een PRET PDF. Daarin ontdek je 23 voorbeelden van subtiele en soms minder subtiele grapjes in content en communicatie.
In de PRET PDF ontdek je:
😁 hoe een van de beste copywriters ter wereld het ijs op onvergetelijke wijze breekt op haar website en zo harten wint.
😁 hoe je óók mensen kan aansporen jou te volgen op social media (en harten wint)
😁 hoe je met humor mensen aan ’t denken zet over hun eigen marketing
😍 hoe een opticien met een 1 april grap reuring en betrokkenheid kreeg
😂 hoe een ZZP netwerk precies de goede jonge doelgroep met humor aantrekt (en vet hip)
😁 hoe ik de afgelopen twee jaar meer dan 50.000 bezoekers op mijn fijne, kleine zzp website kreeg
🥳 hoe een tandarts met een kleine verandering menselijk wordt
En heel veel meer…
Je betaalt nu 14 euro voor deze PRET PDF en je krijgt ruim 75 euro korting op het heerlijk maken van jouw eerste tekst.
Deze korting is exclusief voor jou al je de PRET PDF nu downloadt.
Anderen over mijn schrijfstijl:
* Je schrijft echt briljant! – Veronique
* Hardop gelachen om de petunia’s – Jennifer
* Heerlijk geschreven! – Erik