Teksten nodig? Dit is mijn belofte.

Als je dit leest ben je op zoek naar een tekstschrijver voor je teksten. Gok ik het goed? Door naar de volgende ronde?

In dat geval nodig ik je van harte uit om onderstaande te lezen.

Heb jij heel veel bulshit en veel te grote, valse beloften nodig om straks met mij aan het werk te gaan?

Ik hoop het niet. Ik probeer gewoon oprecht te zijn, ik probeer het, ook als we misschien zaken gaan doen.

Ik hoop niet dat ik je teleurstel, maar ik ga je niet beloven dat ik kan zorgen voor 50K omzet door mijn IJZERSTERKE TEKSTEN. Ik ga je ook niet beloven dat je miljoen meer mensen op je website krijgt.

Het zou wel kunnen, hè? Het zou kunnen.

Maar het wordt zo tijd dat we eerlijk zijn over wat teksten kunnen doen en wat ze niet kunnen doen en wat alle marketingmensen en copywriters kunnen beloven.

Ik vraag je dit: waar heb je invloed op in dit leven en waar niet?

Je hebt best wel wat invloed op je eigen actie, wat je doet en wie je wil zijn en hoe je wil klinken.

En dus ook: wat wil je vertellen en hoe wil jij het vertellen? Met welke toon?

Je hebt verdomde weinig controle en misschien een beetje invloed op wat anderen doen. Dat heb je in je eigen relatie of in je familie op bij je vrienden of je kinderen vast heel vaak gemerkt. Vandaag al tien keer. Die mensen die doen maar wat ze zelf willen.

Of je nu geduldig bent of juist direct.

KUT! Maar wel de waarheid.

De claim ‘Deze webteksten zorgen voor meer leads’ is dan ook een leugen. Het zou wel kunnen. Ik heb met mijn stukjes al ruim 500.000 bezoekers op mijn en andere website gehad. Best kans dat ik dat voor jou kan regelen.

Mijn voorstel aan jou: laten we dat doen waar we wel controle op hebben en ons richten op hoe wij willen klinken, wie willen zijn voor de mensen om ons heen én wie we willen zijn voor onszelf. 

Om te weten of wij een match is het het beste om even te zoomen, maar voor nu, dit is mijn visie op goede teksten:

🕺🏽 je teksten, blogs, alle communicatie is lekker helder en duidelijk. Je hoeft als lezer niet te raden wat het betekent, een frons van kruis tot kruin is niet nodig. Helder verhaal dus. Geloof ik in.

🕺🏽 ik hou er van als het direct is, als het zonder omhaal zegt waar het op staat en dan mag het ook best wel schuren.

🕺🏽 ik hou er van als mensen serieus zijn is als dat nodig is, maar ook dat het licht van toon is als dat er om vraagt.

🕺🏽 ik hou er van als er compassie in zit, want we klooien allemaal maar wat aan.

🕺🏽 ik hou knetterhard van goede grappen. Slimme, goeie grappen die de boel even relativeren. Zalig. Ook voor bedrijven geloof ik daar in… want…

🕺🏽 Ik geloof dat je altijd van mens tot mens communiceert.

Of… jij bent die ene persoon of dat bedrijf dat communiceert met woestijnratjes. Dan is dit stukje niet voor jou.

Tot slot geloof ik niet in sprookjes.

Als je iets verkoopt moet het ook serieus bewezen werken en goed zijn. Dat is wat ik hier boven ook zeg.

Common sense of logisch denken. Wij beiden weten dat manifesteren totale flauwekul is en chakra’s niet bestaan. Positief denken is fijn, maar geen verplichting en sowieso geen garantie voor succes. Tijdens een bakkie vertel ik je hoe ik al zeshonderdtachtig keer heel positief dacht en dat die vrouw toch doorliep. Je hoeft geen bomen te knuffelen. Je mag je verstand gebruiken en je hart.

Als je dit herkent en een fijn verhaal vindt, stuur dan om te beginnen een mailtje.

Ik heb een een portfolio met allemaal stukjes die veel mensen vrolijk hebben gemaakt. Op de eerste plaats mijzelf. Want daar begint het, ik moet er blij van worden.

Dat hoor je niet te zeggen als copywriter, want je haalt meer conversie met teksten die over je klant gaan, zeggen ze.

Ja, ik geloof dat dat over het algemeen wel zo is.

We zetten jouw doelgroep in het center van de aandacht, maar dus niet altijd, altijd, want er zijn geen garantie in het leven.

We richten ons op waar we invloed en controle op hebben: wie wil jij zijn als merk of mens?

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.