Hulp nodig bij je interne communicatie? Is de nieuwsbrief te flauw en te saai? Loop je achter met het sturen van berichten? Mag de interne communicatie een stuk vlotter en leuker? Mis je betrokkenheid in de organisatie? Leest nauwelijks iemand die stukken?
Wil je als organisatie ook echt aantrekkelijker zijn voor de mensen?
Daar kom ik je helpen. Johan Stevens, communicatie expert, maar dan leuk. Met een achtergrond als schrijver én acteur/trainer in het bedrijfsleven en als cabaretier weet ik hoe je communicatie onweerstaanbaar maakt.
De introductie van de nieuwe collega? Die is vaak heel saai en droog. Waarom? Wat wil je dat de lezers, al die collega’s voelen na het lezen? Ik gok toch: hé, wat leuk, nieuwe collega, interessant en leuk figuur!
Ja? Dan mag je stukje dus enthousiast geschreven zijn. Misschien zelfs wel – het moet niet gekker worden – een beetje vrolijk. Of gewoon vrolijk. Die persoon heeft toch zin in de job en gaat mooie dingen doen? Die gaat toch bijdragen aan iets waar jullie als bedrijf in gelóven?
Dan is dat bericht toch een bericht van: hé, lui, we hebben een nieuwe kracht op HR! Feest! Olé!
Ja, ik overdrijf een beetje, maar ik wil je toch de gedachte mee geven. Wat mag of moet het effect zijn van wat je schrijft.
Zo geldt het ook voor de communicatie vanuit het management.
Een enkele keer is je bericht gewoon feitelijk, simpel, eenvoudig. Helder.
Maar je moet altijd even kijken of er ook nog léven, enthousiasme in kan. Want, vaak wil je mensen – 300? 500? – meekrijgen. Je wil ze inspireren. Dan moet je je medewerkers dus ráken. Je wil ze meekrijgen met het beleid rond duurzaamheid, met het traject naar een andere manier van samenwerken.
Soms zal je ook iets moeten vertellen waar niet per se iedereen blij mee is, zo gaat dat in het leven. Ook daar kan ik in mee denken.
Wil je hierover in gesprek? Stuur me een mail. Mijn voorstel: via zoom en google docs kijken we naar een bericht dat je nu de organisatie in wil sturen. Kan ook zijn dat je alleen wat aantekeningen hebt.
En dan gaan we in een half uur gratis en vrijblijvend hier iets moois van maken. Iets dat leven, enthousiasme in zich heeft en overtuigingskracht.
Hoewel dit gesprek gratis en vrijblijvend is heb je wel de intentie of ben je echt op zoek naar iemand die jou voor drie maanden of meer kan helpen.