Goeie Titels Schrijven: zo wordt je artikel wél gelezen

Dus je zit hard te tikken aan een blog en je wil natuurlijk dat hij gelezen wordt.

Misschien heb je een verhaal waarvan je vindt dat íedereen het móet lezen of je tikt regelmatig blogs voor je opdrachtgever en je wil trots je Google analytics kunnen laten zien. Toch wel heel lekker, hoe dan ook, als jouw verhaal viral gaat. Wat is een van de belangrijkste onderdelen van een blog?

Je raadt het al: de titel! Want mensen zijn druk. Vreselijk druk. Al die informatie die over ons uitgestort wordt, meine güte.

Die titel moet er voor zorgen dat mensen stoppen met scrollen. Die titel moet triggeren. Nieuwsgierig maken. Tussen al die filmpjes, foto’s, teksten, appjes, mailtjes.

Ik zie heel vaak dat het mis gaat met de titels.

‘Het Mag Wel Wat Meer Open Allemaal.’

Een titel die laatst langskwam op een website. Dat kan veel beter. Het is me veel te duidelijk waar het over gaat. Ik weet niet wat ik er aan heb, wat het mij oplevert.

Of wat te denken van:

‘Hard, harder, hardst.’

Dit gaat over helder communiceren als manager en dat je dat doet door niet hard te praten, maar het werd gepubliceerd in de week dat Marc Overmars in het nieuws was. Dus ja, allemaal mensen gingen wel klikken, maar totaal niet relevante mensen, dus die Leergang Leiderschap van 2900 euro die aan ’t eind gepresenteerd werd, daar ging niemand naar kijken. Soort van jammer.

Echt?! Johan, is dit echt?

Nee, maar wel leuk verzonnen en je snapt mijn punt: als mensen niet weten waarom ze moet klikken, als de titel vaag is dan gaan mensen niet klikken. Of de totaal verkeerde mensen gaan klikken. Heb je niets aan.

Online workshops kunnen behoorlijk saai worden. Niet bij Johan. Met humor gaf hij zijn workshop. Doordat hij het interactief maakt blijven mensen scherp en leer je veel! Milou van Leeuwen

Nog een voorbeeld doen, omdat we er toch net lekker in zitten?

16 mei Webinar Overgewicht en voeding

Dit kan echt sterker. Wat leer ik hier? Wat is het voordeel? Een drie stappenplan? En mocht je nu denken ‘dat spreekt voor zich’, dan zeg ik: zo kun je niet denken met die stortvloed van informatie waarin jij wil opvallen, in het oog wil springen!

HOE DAN WEL?

TIP: Zorg dat een titel nieuwsgierig maakt én dat mensen weten wat de belofte is, wat ze kunnen verwachten. Dan kan je blog, je artikel nog best eens viral gaan.

In februari gaf ik hierover een heel leuke workshop aan een grote bank in Nederland.

Deze workshop ‘Goeie titels schrijven: Zo Wordt Je Artikel Wél Gelezen.’ geef ik op maandag 25 april om 12.00. Online! 

En na de workshop mag je via de mail 3 titels voor een blog aan mij voorleggen en geef ik persoonlijk feedback.

Hoe lang duurt het? Workshop duurt een uur

Wat krijg ik concreet? Je krijgt 3 frameworks waarmee je de komende 2 jaar sowieso 143 dodelijk eenvoudig titels verzint. Na de workshop mag je dus drie titels op sturen met een beschrijving van ’t artikel in een paar zinnen. Ik reageer binnen 48 uur met feedback. Waarom de ene beter is en nog tips ter verbetering. Deze kennis gaat je uren besparen en gaat je zoveel meer lezers opleveren. In de loop van de jaren zijn dat er sowieso paar duizend meer.

Is het om voor te lachen? Is geheim.

Wat kost dat dan? Je betaalt 72 euro ex btw.

Ben ik de doelgroep? Het is speciaal voor contentcreators, bloggers, marketingprofessionals, ondernemers. Ben je een beginnend copywriter? Dan is dit ook tof, zeker als je voor een bedrijf werkt, je baas betaalt, kan jou het schelen.

Wie ik denk dat ik ben? Ik denk dat ik Johan Stevens ben.

Ik blog onder andere op Frankwatching en heb daar bijna 400.000 lezers gehad in de laatste 4 jaar. Daarnaast ben ik ex-deelnemer van First Dates. Het lag aan haar. Ik heb 4 cabaretprogramma’s gemaakt en werk nu aan een nieuw concept voor live op ’t podium.

 

Ps. De prijs die je ziet als je op de link klikt is de inclusief BTW prijs.
PPS. eenmaal gekochte kaarten worden niet geretourneerd. Je bent welkom bij een volgende workshop als je verhinderd bent. Er is geen replay achteraf.

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.