Hoe een cabaretier je helpt met reuring rond jouw bedrijf

Dus je social media zit in het slop, een maand geleden hoorden je volgers iets van je, veel te lang, stom, suf, moet niet zo, en die 1730 mensen op je maillijst hebben ook al weken niks van je gehoord.

Je schrijft wel zo nu en dan, ineens heb je een bevlieging en ga je een zondagmiddag een mailtje schrijven, maar het wil niet lukken om dat te blijven doen.

En: het is je ding ook niet, verdorie, jij bent gewoon goed in jouw vak, het draaien van je winkel, klanten helpen.

Je ziet wel eens zo’n vreselijk grappige update, dat wil je ook, maar zelf schrijven: eeeeeh….. nee! Kansloos.

KIJK, LUISTER: jij bent totaal niet achterlijk, dus je wéét dat je wat moet met die marketing!

En… je ziet wel eens bij concurrenten dat zij het supergrappig en verrassend doen.

WIL JIJ OOK.

Aangenaam, ik ben het Johan. Drie keer haalde ik de halve finale van het Camerettenfestival in Rotterdam, ik schreef en speelde cabaretprogramma Geloof in Mij, Calimero en de Hervonden Hoogmoed en Prettige Feestdagen en voor bedrijven de Samenwerkingsshow. Vele columns schreef ik voor onder andere Frankwatching en velen voor mijzelf over het gedoe dat leven heet.

Wat dit in vredesnaam te maken heeft met jouw mails, social media en dus marketing?

Naast spelen voor publiek, schrijf ik columns en teksten ook voor leuke ondernemingen als de jouwe.

Of je nu een geitenboerderij hebt of dildo’s verkoopt, of friet: ik verzin verrassende, grappige, brutale en soms ook heel lieve updates voor je. Raken en vermaken dat is wat ik voor je doe.

Ik verzin snel die grappige en verrassende insteek en weet het makkelijk op te schrijven.

Interesse?

De manier om elkaar te leren kennen is door meteen een uurtje samen te werken en 2 of 3 updates te schrijven. (en je hebt natuurlijk mijn Pretty Prachtig Pret PDF gedownload, waar je goed kan zien hoe humor voor je bedrijf werkt.)

Zo werkt het:

  1. je plant een uur in
  2. je betaalt het uur à 250 euro ex btw
  3. je hebt zelf een paar ideeën, invalshoeken, of een specifieke actie die we gaan bespreken en waar we concrete updates voor bedenken.
  4. Voor de sessie lever je een google docs met je ideeën aan en via zoom werken we een uur.

Na het uur weten we beiden of een klik hebben, of ik met jouw specifieke onderwerp soepel uit de voeten kan en of we zin hebben om verder te werken.

CONCRETE RESULTAAT: je hebt 2 of meestal 3 nieuwe updates voor socials. Of: die belangrijke e-mail is nu goed en overtuigend. Of: een webpagina is helder en logisch qua opbouw en lekker, lekker, hartstikke lekker geschreven, zodat mensen jouw vrolijkheid voelen.

Woon je in Amsterdam, of echt in de buurt, dan kan ik ook naar je winkel of bedrijf komen.

Dit uur samen vind ik een heel lekkere manier van werken, maar als we elkaar beter kennen en je wil bijvoorbeeld een korte mail versturen of vaker samenwerken dan kan het ook dat je me brieft en dat ik zelf wat ga tikken of zélf invalshoeken verzin.

 

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.