Dus je wil teksten voor je website, je wil e-mails voor je maillijst, je hebt ook artikelen nodig én social media updates, alles.

Misschien wil je ook regelmatig belangrijke updates delen met je medewerkers, wil je de binding onderling en met het management sterk houden, warm, belangstellend en heb je daarvoor ook teksten nodig.

Hoe dan ook: wat je zoekt is een tekstschrijver die jouw publiek raakt, inspireert, informeert en overtuigt.

En, en, en… je zoekt een stijl met flair, enthousiast, een tikkie anders vind je niet erg, je wil niet dat saaie, niet te standaard.

Nou, ga dan nu maar heel blij zitten zijn, je hebt me gevonden! Ik ben die tekstschrijver.

Ik zal je mijn visie op teksten voor bedrijven kort vertellen, want ik heb er een Heuse Mening over.

  1. open deurtje: je boodschap is het allerbelangrijkst. Wat wil je vertellen? Wat wil je dat de mensen snappen? Weten? Voelen? Begrijpen? En dan dus daarna: wat wil je dat ze doen?

Dit gaat heel erg vaak mis. Vage termen, moeilijke woorden, formeel, wollig taalgebruik zorgen voor draken van teksten die niet niemand wil lezen en niemand snapt. En je weet wat er gebeurt als mensen je niet snappen: dan gaan ze er meteen weer vandoor. Lees: geen klanten, geen omzet, geen leuke dingen doen voor de mensen. (en geen vrijdagmiddagborrel, mensen ontslaan, aan de drank gaan, je vrouw verliezen, je kinderen die hun ouder missen, kinderbescherming alles.)

2. Een tekst van een bedrijf moet naast Helder ook Heerlijk zijn. Hoe zorg je er nu voor dat het ook nog leuk is om te lezen? Want als het leuk is om te lezen, dan voelen de mensen dat jullie leuk zijn. Niet alleen Professioneel, maar ook prettig en persoonlijk. Een tekst moet dus Heerlijk zijn, naast Helder.

3. Dan als laatst: je Hart moet er in zitten. Ik wil als lezer op door jouw tekst weten of we een klik hebben en daarom wil ik lezen waar je voor staat, wat je mooi en belangrijk vindt. Prattig en grappig.

Doordat je je hart laat zien kunnen mensen een band met je voelen, meteen al online. Want wij mensen zijn niet alleen maar professioneel. Wij zijn ook mensen met een verhaal, met een goed verhaal, een grapje en gedoe.

Dus wat ik doe is jouw verhalen Helder maken, Heerlijk vertellen en een Hart geven. En dan krijg je in sommige gevallen inderdaad: Ha, ha, ha. Er mag ook best gelachen worden.

Want als jij op een podium aan een groep mensen je bedrijfsverhaal uitlegt, over jouw diensten en producten dan wil je toch ook niet dat er een diep ernstige sfeer en spanning is? Nee, je wil bevlogenheid en contact en dat er iets gebeurt.

Dit is waar ik je mee kan helpen:

    • webteksten herschrijven of from scratch schrijven
    • artikelen, blogs, columns: veel ervaring mee, vooral columns met een Heuse Mening werken razend goed.
    • stukjes voor social media
    • e-mails naar jullie klanten
    • nieuwe concepten voor artikelen, creatieve invalshoeken bedenken

Ook kan ik junior tekstschrijvers binnen je team coachen, ik heb jaren als trainer gewerkt, dat vind ik leuk.

Ik kan jouw ideeën uitwerken, ik kan je sowieso van advies voorzien over je content ideeën en ik ben zelf iemand die heel snel originele ideeën bedenkt en deelt en uitwerkt.

Zijn wij een match?

Dat weet je als je bovenstaande gelezen hebt al behoorlijk denk ik. Als aanvulling hierop is het goed om te weten dat ik geloof in wetenschap en niet in chakra’s en hogere zelf en dat soort dingen. Ik kan niet voor je schrijven dat ‘homeopathie de oplossing is van alle wereldproblemen.’

Ik werk mee aan projecten met een budget vanaf 2000 euro, wat neer komt op een aantal webteksten, of een aantal blogs. Of een artikel plus een handvol social updates, met daarbij nog een handvol ideeën die je zelf (met je team) kan uitwerken.

Prijzen hangen af met name af van de hoeveelheid teksten die je wil dat ik voor je schrijf.

Voorbeeld: wil je dat ik je de komende 2 maanden jou help voor 3 dagen per de week? Dan ligt de prijs rond de 100 euro per uur.

Heb je een kort project waarbij je al je webteksten wil laten schrijven dan reken ik een projectprijs vanaf 2000 euro.

Waarom er een vanaf prijs is? Omdat het teveel gebeurd is dat ik mee werkte aan het schrijven van één enkele pagina of één artikel en dan ben je relatief veel geld kwijt, maar je bent natuurlijk nog lang niet klaar. Veel geld voor weinig impact, wordt niemand blij van.

Ja, ik wil. 

Heb je zin om samen te werken? De manier waarop we kennis maken is door meteen samen, via Google Docs en Zoom, aan de slag te gaan, concreet met een tekst.

De Supercopy Powersessie. Je betaalt 260 euro ex btw, je levert van te voren een tekst aan, max 750 woorden, of je hebt een kladje waarop je wel al behoorlijk goed weet wat je wil vertellen. Samen maken we er een mooie, pakkende en dus persoonlijke tekst van.

We werken een uur, kan ook 70 minuten worden.

Ja, ik boek graag de Supercopy Powersessie.

Dit zeggen anderen: 

‘Jij schrijft echt briljant’ – Veronique, businesscoach

‘Johan schudt de tekst zo makkelijk uit z’n mouw. Hij leeft zich zo goed in, in mijn klant, zodat elke zin wordt omgetoverd tot een prachtig stukje tekst. Heel blij mee!’ – Vivianne – Mailbox Master.

‘Ik heb hardop gelachen om je blogs.’ – Jennifer

Nu geen hulp nodig, maar wel in de loop blijven, een snufje inspiratie over bijvoorbeeld goede teksten, maar ook over andere projecten? 

Laat je mailadres achter en je ontvangt meteen de Pret PDF met heerlijke voorbeelden van humor op websites.

Vink onderstaand vakje aan. Daarmee geef je me volgens de nieuwe privacyregels toestemming om je te mailen.

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van de e-mails. Voor informatie over ‘t privacybeleid, bezoek de website.

Mijn favoriete quote, in moeilijke en makkelijke tijden: : )

‘You’d better be hated for what you are, then to be loved for what you’re not.’

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Stukjes van Stevens

Je bent lekker bezig. Je wil er wat van maken. Onrust in je kont. En dan… valt het tegen. Zit iemand je in de weg. Zit je jezelf in de weg. Heb je gewoon pech. 

Daarover gaan mijn stukjes. Over jezelf in de weg zitten en irritante mensen. Want ik wil er wat van maken. Ondanks dat het ingewikkeld is. En stom. En raar. En heel grappig. Het leven dus. 

Oh, en ik ben niet je goeroe. Nee, joh! Dan weet je dat. Vind je dat de opluchting van de dag? Meld je dan aan voor de Stukjes van Stevens.

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software