Ik begin met iets tegenstrijdigs: de contentideeën in deze post zijn an zich niet speciaal/opvallend/verrassend. Je komt ze links en rechts tegen online.

Deze ideeën hieronder worden pas echt anders en opvallend als jij je eigen persoonlijke draai er aan geeft.

Vraag je daarom bij elk van de ideeën af: hoe kan ik hier mijn eigen invulling aan geven?

Inspiratie galore: Het gedoe van je klanten

Het gedoe van je doelgroep is misschien wel je grootste inspiratiebron voor onderscheidende content.

1. Waar ligt je klant ‘s nachts wakker van?

2. Wat zijn drie grootste ergernissen op kantoor

3. Wat zijn de drie grootste ergernissen thuis?

4. Wat zijn de momenten dat de kinderen hen een soort van het bloed onder de nagels vandaan halen?

5. Waar is je klant onzeker over?

6. Noem eens vijf consequenties van de problemen die je klanten hebben?

7. Wat zou zij graag willen durven?

8. Wat is een vraag die hij of zij stelt waarvan je denkt: oh, god, ik dacht dat mensen dat allang wisten?

9. Als je een beetje je best doet heb je na even brainstormen nu content voor twee maanden. Had ik al gezegd dat het over durven gaat? Gooi je eigenheid in de strijd. Go!

Inspiratie galore: Het gedoe in jouw branche

Waar mensen samenkomen ontstaat gedoe. Waar mensen hard aan dromen werken, als er ambitie in het spel komt wordt het sowieso grappig en ontroerend en lelijk.
We doen allemaal zo ons best en we zijn allemaal mensen met fouten, blinde vlekken en een tomeloze behoefte aan bevestiging. Goed. Genoeg over mij!!!

10. Wat is jouw grote ergernis in je branche? (met ergernissen maak je veel vrienden. En soms wat vijanden.)

11.  Wat zie je mensen doen of zeggen waarvan je denkt: stop daar nu eens mee!

12. Wat is een trend waar je niet zo enthousiast over bent of echt lelijk vindt?

13. Waar zie je fake gedrag?

14. Wat vond je de opvallendste zaken op een event waar je was? Ook daar waren dingen supertof en een beetje duf.

‘Wat mij opvalt in de branche de laatste tijd…’

Begin je post zo en je hebt weer een handvol stukjes.

Inspiratie galore: Jezelf op de hak nemen.

Wel eens op een feestje geweest waar iemand op een grappige manier eerlijk is over z’n gedoetjes? Z’n tekortkomingen?
Altijd leuk, ontwapenend. Het breekt het ijs.
Ik weet het: Je wil verdorie professioneel overkomen en LinkedIn is een serieus platform.
Ik herhaal: je wil verdorie professioneel overkomen en LinkedIn is een serieus platform! Mensen moeten je wel serieus nemen! Weten dat jij echt die expert bent!

Maar tussen alle posts door is het zo’n goed idee dat je eens kijkt of je jezelf op de hak kan nemen. Je bent namelijk heel lekker bezig, de omzet loopt prima, maar je klooit ook maar wat aan. Ok! Alweer genoeg over mij!!!!

15. Wat zijn dingen waar je niet per se in uitblinkt?
16. Als iedereen een kloon van jou zou zijn, hoe zou de wereld er dan uit zien?

Deze laatste vind ik echt prachtig grappig. En het is best wel belangrijk dat je hier met een schepje of twee zelfspot op reageert.

Het antwoord kán zijn ‘dan zou iedereen het afval scheiden’ of ‘dan zou iedereen op de dam demonstreren tegen kernenergie.’

Ja, dat kan. Maar fock it, hier willen we het ijs breken En niet laten zien dat we Heel Goede Mensen Zijn.

Oh, shit! Ik had je er 15 beloofd en nu zijn het er 16. Wat een kado!

Tot slot. Misschien heb je Chat GPT al ontdekt, of niet. Kan Chat GPT je helpen met het verzinnen van goede content. Zeker. Je kunt bijvoorbeeld vragen: ‘Dit is mijn doelgroep (en beschrijf dan dus je doelgroep). Wat zijn de grootste angsten en verlangens van mijn doelgroep? Dan krijg je een keurig lijstje. Als je deze dan dus kent kun je daar je content op baseren.

 

Vind jij het – net als velen – ontzettend lastig om consistent te blijven en heb je last van onzekerheid? Wil je ondanks dat wel echt enorm zichtbaar worden en blijven? Hier lees je hoe ik je kan helpen!

 

No comment yet, add your voice below!


Add a Comment

Je e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Comment *
Name *
Email *
Website


Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.