Ik begin met iets tegenstrijdigs: de contentideeën voor Linkedin hier zijn an zich niet speciaal/opvallend/verrassend. Je komt ze links en rechts tegen online.

En je kunt de ideeën echt vreselijk saai uitwerken als je je het niet eigen maakt.

Dus, anders gezegd: uiteindelijk ben jij het die de ideeën anders moet maken. Onderscheidend. Opvallend. Jij moet je draai er aan geven, door te stoppen met bedenken wat anderen zouden willen horen, maar je af te vragen wat jij wil vertellen. Het is jouw focking business, jij bepaalt hoe je klinkt, niemand bepaalt dat voor je, ok?

Vraag je bij elk van de ideeën af: hoe kan ik hier mijn eigen, persoonlijke invulling aan geven? Wat vind ik hier echt, ongefilterd van? Je moet dus even goed naar je eigen (boze, blije) hart luisteren. Yes?

De ideeën geven je een flinke zet in de goede richting want nu zit je waarschijnlijk vaak te grommen: ik weet niets, ik weet niets te verzinnen, ik moet zichtbaar zijn. Kut, kut, ik moet zichtbaar zijn. Wat ben ik sukkel. Ik weet niets. 

Ik heb deze PRET PDF geschreven naar aanleiding van een vraag van een succesvolle ondernemer die al prima omzet draait.
‘Johan, ik zou ook wel gewoon concreet inspiratie willen, wat moet ik posten, waar moet ik het over hebben?’

Dit is voor die ondernemers, dienstverleners, die lekker draaien, maar daar ook zeker continuïteit in willen.

Op die vraag is deze PRET PDF een antwoord. Klaar voor? Go, go!

Inspiratie galore: Het gedoe van je klanten

Het gedoe van je doelgroep is misschien wel je grootste inspiratiebron voor onderscheidende content.
1. Waar ligt je klant ‘s nachts wakker van?
2. Wat zijn drie grootste ergernissen op kantoor
3. Wat zijn de drie grootste ergernissen thuis?
4. Wat zijn de momenten dat de kinderen hen een soort van het bloed onder de nagels vandaan halen?
5. Waar is je klant onzeker over?
6. Noem eens vijf consequenties van de problemen die je klanten hebben?
7. Wat zou zij graag willen durven?
8. Wat is een vraag die hij of zij stelt waarvan je denkt: oh, god, ik dacht dat mensen dat allang wisten?
9. Als je een beetje je best doet heb je na even brainstormen nu content voor twee maanden. Had ik al gezegd dat het over durven gaat? Gooi je eigenheid in de strijd. Go!

Inspiratie galore: Het gedoe in jouw branche

Waar mensen samenkomen ontstaat gedoe. Waar mensen hard aan dromen werken, als er ambitie in het spel komt wordt het sowieso grappig en ontroerend en lelijk.
We doen allemaal zo ons best en we zijn allemaal mensen met fouten, blinde vlekken en een tomeloze behoefte aan bevestiging. Goed. Genoeg over mij!!!

10. Wat is jouw grote ergernis in je branche?
11.  Wat zie je mensen doen of zeggen waarvan je denkt: stop daar nu eens mee!
12. Wat is een trend waar je niet zo enthousiast over bent of gewoon tering lelijk vindt?
13. Waar zie je fake gedrag?
14. Wat vond je de opvallendste zaken op een event waar je was? Ook daar waren dingen supertof en een beetje duf.

‘Wat mij opvalt in de branche de laatste tijd…’

Begin je post zo en je hebt weer een handvol stukjes.

Inspiratie galore: Jezelf op de hak nemen.

Wel eens op een feestje geweest waar iemand op een grappige manier eerlijk is over z’n gedoetjes? Z’n tekortkomingen?
Altijd leuk, ontwapenend. Het breekt het ijs.
Ik weet het: Je wil verdorie professioneel overkomen en LinkedIn is een serieus platform.
Ik herhaal: je wil verdorie professioneel overkomen en LinkedIn is een serieus platform! Mensen moeten je wel serieus nemen! Weten dat jij echt die expert bent!

Maar tussen alle posts door is het zo’n goed idee dat je eens kijkt of je jezelf op de hak kan nemen. Je bent namelijk heel lekker bezig, de omzet loopt prima, maar je klooit ook maar wat aan. Ok! Alweer genoeg over mij!!!!

15. Wat zijn dingen waar je niet per se in uitblinkt?
16. Als iedereen een kloon zou zijn, hoe zou de wereld er dan uit zien?

Oh, shit! Ik had je er 15 beloofd en nu zijn het er 16. Wat een kado!

 

Word lid van Club Lekkere Teksten Exclusief Voor Creatieve Ondernemers. (en ontvang meteen de videotraining over ‘t schrijven van jouw Over-mij pagina.)

Vink onderstaand vakje aan. Daarmee geef je me volgens de nieuwe privacyregels toestemming om je te mailen.

Je kunt je op elk moment afmelden door te klikken op de link in de voettekst van de e-mails. Voor informatie over ‘t privacybeleid, bezoek de website.

0 0 stemmen
Artikel waardering
Deel dit met jouw vrienden
Abonneer
Abonneren op
guest
0 Reacties
Inline feedbacks
Bekijk alle reacties

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Geen zorgen; ik vind spam ook niet zo fijn. Jouw gegevens deel ik niet. Mag ook niet. Zo. Duidelijk.

Videotraining: Zo schrijf je een onweerstaanbare Over mij pagina

Ben jij die creatieve zelfstandig expert of consultant? En wil je met je EIGEN trainingen of ander aanbod meer klanten aantrekken? Dan heb je een sterke website nodig. En je moet jezelf laten zien in je merk. Welkom bij Club Lekkere Teksten. Waar we bloedserieus zijn over humor in je marketing. 

Download de videotraining waarin je drie tips krijgt over hoe jij een overtuigende (en onderscheidende) Over mij pagina schrijft. En je bent meteen lid. Van de Club!

Inspiratie voor een
net leukerder leven.

Veel gelezen blogs:

Hier tekst.

Powered by WishList Member - Membership Software